7 Απριλίου 2015

Τι μου έμαθε η γέννηση του 23 εβδομάδων μωρού μου

Ήμασταν διακοπές όταν κατάλαβα ότι θα γεννούσα στις 23 + 3 εβδομάδες κύησης. Μεταφέρθηκα με αεροπλάνο σε ένα άγνωστο νοσοκομείο, ώρες μακριά από το σπίτι.
Όταν ο γιατρός μου είπε σπρώξω, έκλαψα από τα βάθη της ψυχής μου. Δεν ήθελα να γεννήσω εκείνη την μέρα. Κι όμως το έκανα.

Η αίθουσα τοκετού ήταν σιωπηλή. Μετά από πολλά βασανιστικά λεπτά τεχνητής αναπνοής, ακούσαμε εκείνο το μικροσκοπικό νιαούρισμα, ένα σημάδι ζωής.

Κοιτάξαμε τον μικρό μας γιο, τον Τζάκσον, που μετά βίας ζύγιζε 500 γρ. και αγωνιζόταν να αναπνεύσει. Τον είδαμε να υπερνικά τη σηψαιμία και να υφίσταται τουλάχιστον 6 μεταγγίσει αίματος. Είχε σοβαρά προβλήματα στα μάτια, την καρδιά και τους πνεύμονες. Οι γιατροί είπαν ότι είχε 4% πιθανότητες για μια υγιή ζωή.

Κατά την παραμονή μας 93 ημέρες στη μονάδα εντατικής θεραπείας νεογνών, ανακάλυψα πολλά για τον εαυτό μου-κυρίως ότι διέθετα δύναμη και ελπίδα. Αν έπρεπε να γυρίσω τον χρόνο πίσω στην ήμερα που γεννήθηκε το παιδί μου θα έλεγα τα εξής στον εαυτό μου:

1 Τα καταφέρνεις καλύτερα από ότι νομίζεις. Αποκτώντας ένα πρόωρο μωρό μαθαίνεις να δέχεσαι τα πράγματα όπως σου τα φέρνει η κάθε μέρα.

2 Είναι δύσκολο να δεχτείς βοήθεια, αλλά την χρειάζεσαι. Δεν θα μπορέσεις να εστιάσεις σε τίποτα άλλο πέρα από την πολύτιμη ισορροπία μεταξύ ζωής και θανάτου. Έτσι λοιπόν όταν εσύ θα ξεχνάς να φας και η οικογένεια και οι φίλοι σου, θα σου φέρνουν φαγητό, θα βγάζουν βόλτα τον σκύλο, θα πληρώνουν τους λογαριασμούς σου, ένα μεγάλο βάρος φεύγει από τους ώμους σου. Δεν είσαι μόνη. Θα μπορείς πιο εύκολα να ζητάς και να δέχεσαι βοήθεια.

3 Θα σε ενοχλεί όταν οι άλλοι θα σου λένε «θα έπρεπε να χαίρεσαι που είναι ζωντανός». Oι άνθρωποι προσπαθούν να εστιάσουν στα θετικά, αλλά όταν κάποιος λέει κάτι τέτοιο εσύ ξέρεις ότι δεν καταλαβαίνει.

4 Θα πιστέψεις σε φύλακες αγγέλους χωρίς να είσαι βαθιά θρησκευόμενη. Η επιστήμη και η τεχνολογία έπαιξαν τεράστιο ρόλο στη σωτηρία του Τζάκσον, αλλά έμαθα να έχω πίστη και στις δυνάμεις πέρα και πάνω από αυτές.

5 Κάποιες φορές οι πιο δυνατοί άνθρωποι είναι αυτοί που δεν περιμένεις. Κοίτα αυτό το μικροσκοπικό αγόρι που μετά βίας ζυγίζει 500 γρ. Κοίτα τη μάχη που δίνει. Δεν θα αμφισβητήσεις ξανά το τι μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι.


Απόδοση: Μαρία Κουρόγιωργα

Συγγραφέας: Andrea Mullenmeister

Πηγή: www.themighty.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου