4 Νοεμβρίου 2014

Η ιστορία θηλασμού της Κωνσταντίνας: δίδυμα 29 εβδομάδων

Πρoτού γεννήσω είχα ήδη αποφασίσει ότι θα έκανα τα πάντα για να θηλάσω. Αναρωτιόμουν συχνά πυκνά πώς θα το κατάφερνα με τα δίδυμα και για αυτό έβλεπα βιντεάκια, διάβαζα βιβλία και γενικά προετοιμαζόμουν. Τελικά όμως, όλα τα πράγματα συμβαίνουν για κάποιον λόγο.

Να εξηγηθώ: Γέννησα περίπου στις 29 βδομάδες. Τα μωρά μου τόσα δα, ένα μήνα στη ΜΕΝΝ και λίγο λιγότερο στις υπόλοιπες μονάδες. Από την πρώτη μέρα οι μαίες ήταν πολύ ενθαρρυντικές και βοηθητικές ως προς τον θηλασμό και μου εξηγούσαν τα οφέλη του μητρικού γάλακτος ειδικά στα πρόωρα. Εγώ είχα ήδη πάρει την απόφασή μου και έτσι νοίκιασα επαγγελματικό θήλαστρο προτού ακόμη βγω από το νοσοκομείο. Να ’ναι καλά η μαία μου και μια φίλη μου που μου είχαν πει να νοικιάσω επαγγελματικό.
Στον θάλαμο του μαιευτηρίου η μία κοπέλα που έκανε το τρίτο παιδάκι της ζήτησε μόνη της να κόψει το γάλα αμέσως με χάπι, για να έχει το κεφάλι της ήσυχο. Εγώ δεν την κατάλαβα, αλλά συζητώντας μαζί της συμφωνήσαμε ότι είναι κάτι προσωπικό και αποκλειστικά επιλογή της κάθε μητέρας.

Η άλλη κοπέλα δίπλα μου είχε γεννήσει φυσιολογικά ένα υγιέστατο μωράκι και πραγματικά λέω ότι όλα συμβαίνουν για κάποιο λόγο, γιατί σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση της. Έφερναν το μωράκι της να το θηλάσει και την ώρα που έπρεπε να επικεντρωθεί σε αυτό το πλασματάκι και να αναπτύξει την πιο ιερή σχέση του θηλασμού και της επαφής, παρεμβάλλονταν η μάνα, ο πατέρας και όλο το σύμπαν να της λέει: «Πεινάει, δεν πεινάει, δεν το κρατάς καλά, καλά το κρατάς, μην αγχώνεσαι, αγχώσου, να του δώσουν ξένο, να μην του δώσουν ξένο, να τους πούμε να το φέρουν, να τους πούμε να το πάρουν» και άλλα που μετέδιδαν φοβερό εκνευρισμό σε εκείνη και στο παιδί. Ένα θα σας πω. Μέχρι κι εγώ κόντεψα να πάθω παράκρουση. 

Και ξαναλέω. Όλα συμβαίνουν για κάποιον λόγο. Εγώ πήγα σπίτι αγκαλιά με το θήλαστρο, με την ησυχία μου και το ξυπνητήρι μου και κατάφερα να βγάλω 30 λίτρα μέχρι να πάρω τα μωρά αγκαλιά. Και βέβαια όλη η χαρά και η αγωνία του να ξεκινήσουν από τα 3
ml στα 5 ml, στα 10 ml, στα πισωγυρίσματα και όλα τα σχετικά. Η μεγάλη μου χαρά και η έκπληξή μου ήταν όταν για πρώτη φορά πήρα τον γιο μου αγκαλιά και μου είπαν οι κοπέλες ότι μπορούσα να τον θηλάσω κιόλας. Ένα σαμιαμιδάκι 1.800 γρ. τράβαγε με μανία το στήθος μου στη μονάδα 1 - για πολύ λίγο βέβαια αλλά εμένα μου φάνηκε μια υπέροχη αιωνιότητα. 

Παρόλα αυτά όταν ήρθαν σπίτι, λόγω της δικής μου ανασφάλειας ότι «πρέπει να βλέπω πόσο τρώνε τα παιδιά για να πάρουν βάρος», για τη δική μου ευκολία και γιατί είχα αναπτύξει μια καλή σχέση με το θήλαστρο, τα τάιζα με το μπιμπερό κάθε 2,5 ώρες και μετά καθόμουν άλλα 20 λεπτά να κάνω τη χαρωπή αγελάδα. Φυσικά όποτε είχαν γκρίνια τα έβαζα κατευθείαν στο στήθος και ηρεμούσαν με την πρώτη ρουφηξιά. Και με τα 30 λίτρα κατάφερα να τους δίνω αποκλειστικά δικό μου γάλα μέχρι τον 6ο μήνα. 

Και εξηγούμαι: Αν είχα τα μωρά στο σπίτι πιθανότατα δεν θα προλάβαινα να βγάζω γάλα και μπορεί να μην είχα ούτε κουράγιο να τα θηλάσω τόσο πολύ. Δεν λέω ότι δεν γίνεται αλλά ότι εγώ πιθανότατα δεν θα μπορούσα. Έπειτα θα είχα όλους τους «επαγγελματίες», μαμάδες και πεθερές, που σίγουρα θα με έφερναν στην κατάσταση της κοπέλας οπότε δεν θα ήθελα κιόλας. Και βέβαια δεν χαίρομαι που κινδύνεψαν τα μωρά μου τόσο, μόνο για να καυχιέμαι ότι θήλασα, αλλά αυτή είναι η ιστορία μου και ήθελα να σας πω όσα αποκόμισα από αυτή:
Το μητρικό γάλα είναι μαγικό ελιξίριο και είναι κρίμα να μην προσπαθεί μια μάνα έστω και στο ελάχιστο να το καταφέρει. Το ένστικτο της μάνας βέβαια είναι ιερό και πρέπει να είναι σεβαστό από όλους γιατί πάνω από όλα προέχει η ηρεμία της και η γαλήνη που χρειάζονται οι μικρές ψυχούλες για να ενταχθούν σε αυτόν το δύσκολο κόσμο. Εύχομαι όλες οι μητέρες, θηλάζουσες και μη, να έχουν γερά παιδιά και να τα αγαπάνε συνειδητά με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την καθεμία!


Κωνσταντίνα

Υ.Γ. Θα ήθελα πολύ να ήξερα τότε ότι υπάρχει τράπεζα γάλακτος γιατί πολλές φορές συζήταγα με τις άλλες μάνες να τους κεράσω λίγο γαλατάκι για τα μικρά τους και πραγματικά θα το έκανα αν και αυτές ήθελαν. Πρέπει οι τράπεζες γάλακτος να λειτουργούν σε όλα τα μαιευτήρια.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου