13 Απριλίου 2013

To 2 το καλό


Εχω δύο χρόνια να δω μια ταινία. Ψέματα. Μία φορά πήγαμε σινεμά και άλλη μία είδαμε Γούντι Αλεν στο τάμπλετ στο κρεβάτι, ενώ εκείνη κοιμόταν στη γιαγιά της.

Εχω δύο χρόνια να ξενυχτήσω, να χάσω χρόνο άσκοπα, να χαζέψω στις βιτρίνες – ή στο γραφείο – να κάνω οτιδήποτε, χωρίς να έχω στο πίσω μέρος του μυαλού μου τα απαραίτητα συντονιστικά και στο μπροστά το κινητό μου.

Εχω δύο χρόνια που ζω όπως οι περισσότερες για-πρώτη-φορά μαμάδες με ένα μικρό κερασάκι στην τούρτα: την αγωνία μου για το αν η κόρη μου θα καλύψει την προωρότητα. Στα 2, λένε, παύεις να αναφέρεις τη διορθωμένη ηλικία, δηλαδή το ότι αν η Γιόννα γεννιόταν κανονικά δεν θα είχε τώρα γενέθλια, αλλά σε 2 μήνες. Λένε επίσης ότι σιγά σιγά ξεχνάς όλα τα άσχημα και βλέπεις το παιδί σου να μεγαλώνει και να σε γεμίζει χαρά. Ισχύει. Αλλά όχι απολύτως.

Δεν έχω ξεχάσει τα άσχημα και δεν μπορώ. Και καθώς εκείνη μεγαλώνει και με γεμίζει χαρά, καλύπτοντας όπως φαίνεται την προωρότητα, κάνω ένα διάλειμμα για να απολαύσω ένα από εκείνα που μου θυμίζουν ότι υπάρχω όπως πριν, το γράψιμο.

Είναι άραγε εγωιστικό στα γενέθλια του παιδιού σου να κάνεις δώρο στον εαυτό σου; Είναι εγωιστικό να εκθέτεις το παιδί σου, για να μοιραστείς τις εμπειρίες σου; Μπορεί. Δεν μπορώ όμως εγώ. Ούτε να τις κρατάω μέσα μου. Ούτε να προσποιούμαι ότι τις ξέχασα.

Και σκέφτομαι ότι αυτά τα δύο χρόνια που η μικρή μου τα κατάφερε, κάποιο ρόλο θα έπαιξα κι εγώ και ίσως κάποιο δώρο αξίζω, σαφώς πιο μικρό απ’ όλα τα υπέροχα που μου χαρίζει εκείνη.

Και αφού η τούρτα-αυτοκίνητο-της-Μίνι είναι στο κουτί της, τα καινούργια ανοιξιάτικα παπούτσια στα πόδια της και οι προετοιμασίες για τα γενέθλια στα οποία μπορεί και να σβήσει για πρώτη φορά κεράκια, στην τελική ευθεία, μου παραδίδω το δώρο μου: ένα blog για μένα και για κείνη με όλη μου την αγάπη για κείνη και για μένα. Χρόνια μας πολλά.

13 σχόλια:

  1. Σε ευχαριστώ πολύ που μοιράστηκες τι νιώθεις μαζί μας.

    Χρόνια σας πολλά και κάθε ευτυχία σας εύχομαι!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χρόνια Πολλά και Καλά με υγεια και γελάκια. Να τη χαίρεσαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος16/4/13 01:07

    Να χαιρεσαι το παιδι σου παντα και να συνεχιζεις να γραφεις και να μοιραζεσαι μαζι μας πραγματα απο τα βιωματα και την ψυχη σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος16/4/13 09:13

    Να χαίρεσαι το κοριτσακι σου! Νοιωθω ακριβως το ιδιο αλλα αντι για 2 βαλε 3. Γεννηθικε ενα κιλο και όλοι μου λένε να σταματησω να ρωταω ποσα κιλα ειναι τα αλλα παιδακια και να τα συγκρινω με το δικο μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το θέμα των συγκρίσεων είναι πρόβλημα τελικά για όλους τους γονείς, πόσω μάλλον για εμάς με τα πρόωρα. Επειδή όμως τα πρόωρα είναι σπουδαίοι μαχητές, το παιδί σου θα πάρει τα κιλά που πρέπει και σένα θα σου χει μείνει -αδίκως- ο καημός. Λέω εγώ. Εσύ, δεν το πιστεύεις;

      Διαγραφή
  5. Χρόνια πολλά με υγεία και χαρά! Έχεις δύναμη ψυχής & όλα θα πάνε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η κουνιάδα μου γεννήθηκε 6μιση μηνών (ποτέ δεν τα πήγα καλά με τις εβδομάδες) πολύ λιγότερο από κιλό (κάποια γραμμάρια) Τώρα είναι μια γυναικάρα με 2 δικά της παιδιά (2 χρονών και 10 μηνών)
    Αν και είμαι σίγουρη ότι η πεθερά μου δεν θα ξεχάσει ποτέ την αγωνία που πέρασε τα πρώτα χρόνια, ίσως βοηθήσει λίγο ψυχολογικά;
    Να την χαίρεσαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όλγα Χατζηχρίστου17/4/13 23:57

    Πραγματικά πολύ τρυφερές σκέψεις! Πάρα πολλά μωράκια γεννιούνται πρόωρα και μεγαλώνουν χωρίς τίποτα να μαρτυρά ή να θυμίζει τη χρονική στιγμή που ήρθαν στον κόσμο! Το ίδιο θα γίνει και με το δικό σου το κοριτσάκι. Να τη χαίρεσαι! Πολύ όμορφη η ιδέα σου να ξεκινήσεις το blog σου τώρα. Και θα συμφωνήσω ότι ναι, δικαιούμαστε κι εμείς οι μαμάδες ένα μικρό δωράκι αυτή τη μέρα. Ένας φίλος μου, κάθε χρόνο στα γενέθλιά του, φέρνει στη μαμά του λουλούδια, ακριβώς με το ίδιο σκεπτικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος18/4/13 00:29

    Χρόνια πολλά στην κορούλα σου, που από μικρή χρειάστηκε να γίνει μαχήτρια! Χρόνια πολλά και σε σένα, που για 2 χρόνια είσαι μαμά και που από την αρχή αυτού του ξεχωριστού ταξιδιού, έπρεπε να βιώσεις την αγωνία!
    Οι συγκρίσεις πάντα παίζουν! Ειδικά αν τριγυρνάς σε μαμαδοφόρουμ όπου όλες λένε τα καταρθώματα των μικρών τους! Εγώ το σταμάτησα γιατί είχα μπει σε άσχημο λούκι (κι ας δεν γεννήθηκαν πρόωρα τα δικά μου παιδιά)!

    Καλώς μας ήρθες λοιπόν στις blogoγειτονιές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χριστίνα18/4/13 00:34

    το καλυτερο δωρο και για σενα και για το παιδάκι σου!! εγω παντα το λεω ότι στα γενέθλια των παιδιών μας, γιορταζουν μαζί κι οι μαμάδες...ποια μαμα δε νιώθεις έτσι;
    Να χαιρεσαι το κοριτσάκι σου με το ωραιο όνοματάκι, να ναι πάντα γερή και χαρούμενη εύχομαι!!!....και καλοτάξιδο το μπλογκάκι! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλή αρχή και χρόνια σας πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Να χαιρεσαι το κοριτσακι σου, να εχει παντα υγεια και να σας χαριζει πολλα πολλα χαμογελα! Σου ευχομαι ο καιρος να σβησει τα ιχνη των ασχημων και απλα να τα κλεισει σε μια μικρη γωνιτσα του μυαλου. Χαρουμενα γεννεθλια και καθε της χρονος να ειναι τοσο ομορφος και λαμπερος, σαν τα καινουργια ανοιξιατικα παπουτσια της!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλώς σε βρήκα! Ο Προκόπης γεννήθηκε 32 εβδομάδων και μπορώ να σε διαβεβαιωσω οτι απο τους 18 μηνες είχε ξεπεράσει πλήρως την προωρότητα. Κλείνει τα δυο των Ιουλιο. Παρολαυτά ακόμη νιώθω στο πετσί μου την αγωνία των πρώτων ημερών και καταλαβαίνω απόλυτα αυτό που περιγραφεις. Φυσικά και δικαιουσαι κι εσύ δώρο στα γενέθλια της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή